The story about the keys

After my last blog entry some of you have asked me about the famous keys and I thought I should recap the story Leif is talking about.

Back in July of 2006 Leif and I, together with my aviator friend John took a trip to Åland in a PA28 belonging to Västerås Flygklubb. After landing John told me he had put the keys to the aircraft in my backpack so I promised I would hold on to it with my life. Back at the airport, John asked me to take out the keys but they were not to be found. We looked around the airport and John returned in to Mariehamn to look around the beach, the mini golf course and the lunch restaurant without any luck. Finally we had to have his friend fly in the spares from Västerås and take us back to Barkarby where we arrived much later than planned.

  Afterwards we figured out that John must have placed the keys in a pocket of the backpack that has a hole in it and that they must have fallen out from there. 

Anders is referring to our last trip together where the keys were still in my pocket half way back from Sundbro to Sigtuna, forcing us to turn around and return them .

This shows that I should never be left in charge of keys!

5 Responses to The story about the keys

  1. Leif says:

    Tänk att en hel dags spännande upplevelser kan kokas ned till ett par små ord.
    Min historia om samma händelse är mycket mer spännande, många besök hos TL, special öppnad taxfree butik, besök i diverse flymaskiner och helikopter, trevliga Thai piger i flyg resturangen, kappflygning Mariehamn – Västerås, bil med Johns pappa Västerås – Barkarby, John och hans kompis försenade flygning till Tallin eller var det Riga, reservnycklar i form av konservöppnare (samma som pigerna som fastnade i Kalahariöknen använde i en traktor).
    Ja så är det med många ting, upplevelser kan vara olika.
    NÅ, nå, den med “Sundbro” nycklarna var ny för mej, kul, kul.
    Allt detta avskräcker inte mig, jag kommer fortsätta att flyga med P C och hans kompisar.

  2. Bosse says:

    Kul att vi äntligen fick veta sanningen om nycklarna. 🙂
    Men som Leif skriver tycks det saknas en hel del i historien och mer intressant läsning. Kanske ska vi be Leif skriva om denna dramatiska dag….
    😉

  3. Bea says:

    tror att Karlog har varit med om någon liknande händelse, för här är det förbud att ta ur nycklarna ur maskinen! Själv hade jag förlagt mina nycklar in till lägenheten sist jag kom från Lemvig, att Jeppe fick åka hem till sig vid en halv ett på natten och hämta extranycklarna. Fann dem sedan när jag kom hem från Sverige i en jackficka, men inte i den jackan som jag hade på mig när jag kom från Lemvig.

    Grattis oxå till lägenheten!! Så nu är det dags att lämna föräldrahemmet igen alltså 😉

  4. tuppluren says:

    Jag tror att PC lär får återvända till föräldrarhemmet dagen efter INFLYTTNINGSFESTEN!

  5. Johanna says:

    vad bra, då vet jag. Har nu flyttat in i Patriks gamla rum i Västerås, spännande!

Leave a Reply

